Praga RN (Rychlý Nákladní, též lidově nazývaný ,,ERENA“) byl střední nákladní vůz vyráběný automobilkou Praga již od roku 1933. Na podvozcích Praga RN vzniklo několik různých typů hasičských vozidel, lišících se provedením nástavby a výkonem čerpadla. Náš vůz Praga RN, s hasičskou nástavbou AS 16, byl vyroben po válce roku 1946. AS 16 (automobilová stříkačka) je hasičské vozidlo, opatřené uzavřenou skříňovou nástavbou smíšené konstrukce. Vozidlo je určeno k přepravě hasičského družstva a hasebním zásahům, za využití vnějšího zdroje vody. Je vybaveno čerpadlem umístěným v přední části vozu před motorem. Odstředivé třístupňové čerpadlo je poháněno od klikového hřídele motoru, náhonem přes kardan. Maximální průtok dosahuje 1 600 l/min při dopravní výšce 80 m.
Náš vůz Praga RN – AS 16 pohání řadový, vodou chlazený zážehový šestiválec s rozvodem SV. Litinový blok válců lze oddělit od klikové skříně. Rovněž hlava válců je z litiny. Kovaná kliková hřídel je uložena na čtyřech kluzných ložiscích. Chladicí soustava je vybavena vodní pumpou a čtyřlistým ventilátorem, poháněným řemenem od klikové hřídele. Tlakové oběžné mazání motoru zabezpečuje zubové čerpadlo, hnané od vačkové hřídele. Palivová nádrž je na 95l benzínu a je uložena pod pravým sedadlem. Motor se nachází vpředu, podélně nad a za přední nápravou.

Praga RN – AS 16
Základní technické údaje
Značka vozuPraga RN
Rok výroby/renovace1946/2006
Délka vozu8600 mm
Šířka vozu2100 mm
Výška vozu2600 mm
Celková hmotnost6550 kg
Motor
Maximální rychlost80 km/h
MotorZážehový 6válec SV
Výkon motoru38–53 kW (52–72 k)
Objem3468
Převodovka4stupňová nesynchronizovaná
Kabina
Posádka1+8
Kabinačtyřdveřová
Čerpací zařízení
Typ čerpacího zařízeníOdstředivé třístupňové čerpadlo
Jmenovitý průtok1600 l/min / 0,8 MPa